loading...
city gamer
gamer بازدید : 148 چهارشنبه 14 فروردین 1392 نظرات (0)

بتلفیلد نامی است که به محض شنیدن نام آن به یاد بازی هم سبک یعنی بازی کال اف دیوتی (ندای وظیفه) می افتیم . نسخه 3 بازی باتلفیلد در ایران می گذشت که باعث ناراحتی و دلسردی خیلی از گیمر های ایرانی شد . حالا کمپانی EA با عرضه نسخه 4 این بازی می خواهد به روند نسبتا موفقیت امیز این سری ادامه دهد. در ادامه با توجه به پیش نمایش این بازی به بررسی نقاط ضعف و قوت این بازی می پردازیم .

داستان

تا حالا اطلاعات زیادی از داستان این بازی منتشر نشده است . فقط این را می دانیم که یک گروه امریکایی به باکو (اذربایجان) رفته اند و بیشتر بازی در باکو و چین می باشد .

در تریلر بازی مشاهده می کنیم که تیم در درون اتومبیلی واژگون شده در زیر اب به سر می برند و در حال رها کردن خود از اتومبیل می باشند ، که یکی از هم تیمی هایتان یک هفت تیر به شما می دهد و شما پس از یک مکس کوتاه به پنجره اتومبیل شلیک می کنید ، که ناگهان شما را در 14 دقیقه قبل نشان می دهد . شما در یک خانه متروکه هستید که در راه پله ها به بالا می روید ، به چند نفر از دوستانتان برخورد می کنید در این لحظه شما با یک گروه درگیر می شوید تا بتوانید بقیه دوستانتان را نیز به جمع خود بیفزایید .

بعد از ان شما در 10.30 قبل از قسمت اول بازی هستید .

شما در یک قسمت متروکه شهر هستید و در حال پیش روی که گروهی با یک اتومبیل با شما درگیر میشوند . شما ان ها را شکست می دهید و سوار اتومبیل ان ها می شوید در حالی که یک هلیکوپتر شما را پشتیبانی می کند. به جلوتر که می رویم جنگ بزرگتری شکل می گیرد که شما تا انجا که می توانید گرد و خاک به پا می کنید .

بعد شما در 5.40 قبل از قسمت اول بازی هستید .

گروه در حال بالا رفتن از سانسور می باشند که ناگهان چند هلیکوپتر به شما حمله می کنند  و شما دست به فرار می زنید ، اینجاست که جنگی تمام عیار بین تیم شما و هلیکوپتر در می گیرد . در بالاترین قسمت ساختمان هلیکوپتری منتظر شماست تا شما را نجات دهد ولی از بخت بد هلیکوپتر دشمن نمی گذارد و هلیکوپتر را واژگون می کند . سپس شما به همراه یکی از هم تیمی هایتان به پایین ساختمان می افتید . بعد از به هوش امدن یکی از اعضای تیم بالای سرتان هست و شما را که زیر الوار هستید را بلند می کند .

متاسفانه هم تیمیتان که با هم پایین افتاده بودید انقدر خوش شانس نبوده و مجبور به قطع پای وی می شوید . سپس بایک ماشین اورژانس به راه می افتید .

بعد از این قسمت شما در 1.40 قبل از قسمت اول بازی هستید .

شما در حال رانندگی در جاده هستید که یک هلیکوپتر مزاحم شما می شود ، دوست شما یک اسلحه به شما می دهد تا بتوانید هلیکوپتر را نابود کنید شما موفق می شوید اما خودتان هم به داخل اب می افتید درست همان قسمت اول بازی که تریلر را شروع کردیم .

اینجاست که شما صحبت هایی از کشور چین می شنوید که تریلر به پایان می رسد .

نتیجه : در کل داستان بازی می تواند قابل قبول باشد .

گرافیک

اولین چیزی که با مشاهده این تریلر متوجه ان می شوید پیشرفت فوق العاده گرافیک این بازی و به وضوح قدرت نمایی موتور گرافیکی Frostbite 3 می باشد .

با مشاهده این تریلر و بازی BATTELFIELD 3  متوجه تفاوت کاملا اشکار این دو موتور خواهید شد . همانطور که می دانید BATTELFIELD 3  با موتور frostbite 2 ساخته شده بود و 4 BATTELFIELD با موتور frostbite 3 ساخته شده است .

یکی از نکات جالب frostbite 3 این است که منتقدان این موتور را به عنوان کاندید اصلی بهترین گرافیک سال انتخاب می کنند .

در قسمت اول این تریلر ما شاهد افراد تیم در زیر اب در یک ماشین واژگون شده می باشیم ،

در این قسمت گرافیک حرف اول را می زند به طوری که اب های دریا واقعا چشم نواز می باشند و حباب های ان به زیبایی ان می افزاید ، در حالی که تیم در حال خلاص کردن خود از درون اتومبیل هستند قطرات اب نیز به زیبایی به درون ماشین سقوط می کنند .

در طرف دیگر چهره بازیکنان در زیر اب در درون اتومبیل واژگون نیز بسیار عالی کار شده است به طوری که حتی عرق صورت اعضای تیم به خوبی قابل مشاهده می باشد .

 از دیگر زیبایی های بخش گرافیک می توان به طراحی ساختمان ها ، محیط ، خرابه ها و اسیب پذیری کامل محیط بازی می باشد .

همچنین پرنده ها که در بعضی از قسمت های بازی دیده می شوند واقعا عالی طراحی شده اند .

نتیجه : در مجموع می توان گفت در بازی battlefield 4  ما شاهد یکی از بهترین گرافیک بازی ها و همچنین مهم ترین کاندید بهترین گرافیک سال هستیم .

گیم پلی

در بخش گیم پلی می توان گفت تغییرات نسبتا کمی در بازی نسبت به نسخه 3 ان داشتیم ، ولی باز هم تغییرات چشم گیر هستند .

اولین تغییر بهبود بسیار زیاد هوش مصنوعی بازی می باشد ، مثلا وقتی شما در یک صحنه جنگ هستید فرمانده به علاوه صدا با حرکات دست شما و تیم را فرمانده ای می کند . همینطور خودتان نیز می توانید به هم تیمی هایتان دستور بدهید که شما را پشتیبانی کنند .

تنوع سلاح ها هم بسیار زیاده سلاحی برای از پا درآوردن هلکوپتر سلاحی برای از بین بردن سد معبر ها و سلاحی معمولی برای مبارزه با دشمن.

صحنه های پر اظطراب هم به بازی اضافه شده مثلا هنگام فرار از یک منطقه یا بالا رفتن از یک چیز امکان سقوط اشیا هم وجود داره.

همچنین در تریلر مشاهده می شود که شما می توانید بدون درگیری زیاد دشمنان را نابود کنید ، در تریلر می بینیم که شما در حالی که دوستانتان در حال جنگ هستند ، خرابه ها را نابود و از پشت دشمنان را غافل گیر می کنید .

نتیجه : ما در بخش گیم پلی این بازی نیز با یک عنوان نسبتا عالی روبه رو هستیم .

صداگذاری

اولین صدایی که ما در تریلر باتلفیلد 4 می شنویم اهنگی بسیار زیبا با صدای خانم Bonnie Tyler می باشد . از همان اول معلوم است که ea  حساب ویژه ای برای حنجره طلایی این خواننده بازکرده است .

صدا گذاری نیز مانند تمام بخش های بازی زیبا از کار در امده است .

صدای باز کردن دری متروکه ، صدای پرندگان و… همگی بازی را جذابتر می کنند . در قسمت های رانندگی نیز صدای اومبیل بسیار زیبا می باشد همچنین در مواقع تیر اندازی صدا های اسلحه ها نسبتا خوب طراحی شده اند (نمی توان گفت عالی!!!)

منبع : جنگ گیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام بازی ایرانی را بیشتر دوست دارید ؟
    شما splinter cell: blacklist را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 85
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 262
  • بازدید ماه : 939
  • بازدید سال : 4,837
  • بازدید کلی : 28,162
  • کدهای اختصاصی